Clubactiviteiten

Sinds het ontststaan van CRX Club Holland (1993) heeft het bestuur en haar leden al aan vele verschillende activiteiten deelgenomen. Denk dan niet alleen maar aan het rijden in de Honda CRX, maar vooral meetingen bijwonen , show’s, circuits, elkaars auto bewonderen en nog veel meer.

Waar en wat hebben we de afgelopen jaren allemaal gedaan:

Weekendjes weg naar o.a. Belgiƫ, Frankrijk, Denemarken, Luxemburg. De weekenden waren van kamperen tot overnachten in een herberg, pas dan leer je elkaar kennen en heb je het niet altijd alleen over de Honda CRX. In die weekenden hebben we natuurlijk altijd leuke activiteiten gedaan, van zaklopen tot aan karten.

Daarnaast hebben we ook ciruitdagen gehad zoals Zandvoort (1994) en TT-Assen (1996). Circuitrijden was iets onvergetelijks, helaas is dat vandaag de dag niet meer betaalbaar voor een club als de onze.

Ook staan we ieder jaar op de grotere autoshow’s zoals Full-Speed in Rosmalen en het Japanse Autofestival op het circuit van Assen. Op deze evenementen staat we met mooie CRXen om onze club te promoten. En natuurlijk is het voor onze leden, die hun CRX op de stand hebben staan, leuk om te zien dat het publiek naar zijn of haar CRX staat te kijken. Sommigen leden steken veel geld en veel tijd in hun CRX en dan is het toch prachtig om dat te laten zien aan het publiek. En om niet te vergeten, we hebben heel veel meetingen gehad door heel Nederland, dus het noorden tot aan het zuiden. De eerste jaren was dat vaak bij een Honda dealer die speciaal voor ons op zondag zijn deuren open deed. Helaas is het de afgelopen paar jaar anders verlopen dat destijds. We hebben wel eens rond de 150 CRXen op een meeting gehad. Maar de CRX werd ouder en ouder, er kwamen in Nederland meerdere Honda clubs en niet iedereen had b.v. uit het zuiden veel zin om helemaal naar het noorden af te reizen. Ook zijn er veel CRXen de afgelopen jaren in de prak gereden, mede door de eigenaar zelf die de vele PK’s van de CRX niet onder controle had. De CRX is immers voor iedereen betaalbaar geworden. Iemand met net zijn rijbewijs kan zomaar een CRX met 130 PK kopen en dat is veel te veel van het goede. Je bent jong en ….doet te stoer. Ook is het zo dat vele CRXen compleet weggerot zijn, de eerste CRX is van 1984 en dus al best een oud beestje. Daar zie je er nog maar weinig van. Dan heb je het meest gewillige model, type 2 of ook wel ED9 genoemd. Deze is er vanaf 1988 tot en met 1992. Dat model zie je nog regelmatig maar velen zijn gestrand. Type 3 net zo, dat model is dan weliswaar tot 1997 gebouwd…..maar toch weer dik tien jaar oud. Al met al worden de CRXen dus schaarser en dat merken wij als club. Het ledenaantal is de afgelopen paar jaar aardig gezakt.

Momenteel hebben we een kleine dip, maar verwachten dat de ware CRX liefhebbers terugkomen al zou het alleen maar zijn om de club en dus de CRX te steunen. Vroeg of laat is het gedaan met nieuwe onderdelen en wat is dan mooier dan adressen uit te wisselen of iemand die nog een schuur vol heeft liggen. Die kant gaan we namelijk op, richting de oldtimer.

CRX Club Holland zal zich dan ook in de toekomst gaan richten op een goede onderlinge samenwerking tussen CRX rijders. De evenementen zullen blijven zoals ze zijn. Meetingen gaan minder worden, niet meer maandelijks zoals vroeger…..meer spontane afspraken via e-mail of deze homepage. Als het bijvoorbeeld zondag mooi weer zijn zijn, spreken we af en we zien wel. We zullen dus niet gauw een meeting vroeg aankondigen, want een regenachtige meeting zit niemand op de wachten. Tijdens zo’n meeting kunnen we een rit uitzetten, karten, quard-rijden, bbqen of wat dan ook. We kunnen alle kanten op, het is maar net wat de leden zin aan zouden hebben.

CRX Club Holland heeft dus volop vertrouwen in de toekomst. Met name de komst van de CR-Z zal de club misschien een nieuw leven doen inblazen.

Opgericht in 1993