Een Honda is eigenlijk een brok vol techniek. Dat weet praktisch iedereen. Ook een CRX zit onderhuids boordevol met ervaringen van de afgelopen jaren en natuurlijk mede dankzij de Formule 1.
Niet alleen de wegligging is van de CRX als een racewagen, maar ook het motortje. Als je nagaat dat de eerste CRX uit 1984 al 100 PK had, welk ander merk had dat in die tijd uit een 1500 cc motortje? Enkele jaren later, in 1990, kwam de Vtec op de markt met de helft meer. Dus maar liefst 150 PK, weliswaar uit een 1600 cc motorje, bijna absurd voor zo’n klein dapper Japanertje. Twee jaar later kwam de opvolger en tevens het laatste model CRX op de markt. Het topmodel, de VTi had 160 PK (ook 1600 cc) en de toeren……deze liepen tot aan de 8.000 tpm.!!!!
Hieronder staan enkele handige Links waar je vast wel wat aan kunt hebben. Verder kun je op vele Honda pagina’s veel technische info vinden over de CRX. Het had ook hier kunnen staan, maar vanwege tijdgebrek heeft de webmaster het nog niet voor elkaar gekregen. Jullie houden het dus nog te goed.