Het verlagen van de ED9 type ’88 t/m ’92.
Vergeet niet dat enige technische kennis noodzakelijk is.
De CRX club Holland stelt zich niet aansprakelijk voor gedaane schade opgelopen bij het zelf verlagen van een auto.
Ben je niet zeker? Ga dan naar de dichtsbijzijnde dealer, om je CRX te verlagen.
- Als men niet over een brug beschikt, zorg er dan voor dat de auto op vier as-bokjes wordt gezet. WERK NOOIT ONDER EEN AUTO DIE OP EEN KRIKJE STAAT, DIT IS LEVENSGEVAARLIJK.
- Demonteer de remslang die
met twee M8 boutjes aan de schokbreker zit. - Demonteer de demper vork door de
bout los te draaien die onder de
schokbreker zit. Dit soort bouten zijn
speciaal, als er één stuk gaat koop
dan originele onderdelen. - Demonteer nu de onderste bout van de dempervork en verwijder de vork.
- Demonteer nu de moeren onder de motorkap om de schokbreker te verwijderen.
- Draai nu alle rubbers los van de ophanging. Doe dit voorzichtig, als de bouten niet willen draaien spuit er dan eerst kruipolie op, anders breken de bouten.
- Demonteer de veer alleen
met een veerspanner om
ongelukken te voorkomen - Monteer de nieuwe veren in omgekeerde volgorde op de schokbreker.
- Monteer de schokbreker met de moeren onder de motorkap, maar draai ze niet vast, monteer ook de dempervork,maar draai niets vast.
- Als alle bouten gemonteerd zijn, zet dan een krik onder de fuseekogel en krik de auto op tot hij los komt van de bok. Eén Centimeter is genoeg. Laat het bokje onder de auto staan.
- Draai nu alle bouten en moeren vast, ook die van de ophanging. Het nut van alles losdraaien van alle rubbers is dat alles een nieuwe ruststand krijgt. Doe je dit niet, dan scheuren de rubbers na een half jaar.
- vergeet niet de auto uit te lijnen na het verlagen.